Welcome to our site

welcome text --- Nam sed nisl justo. Duis ornare nulla at lectus varius sodales quis non eros. Proin sollicitudin tincidunt augue eu pharetra. Nulla nec magna mi, eget volutpat augue. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Integer tincidunt iaculis risus, non placerat arcu molestie in.

KENANGAN : Lawatan ke Muzium Anatomi di UKM

Sunday, March 15, 2009


salam.......ok hari ni azam nak kongsikan kenangan azam bersama kengkawan waktu kitorang melawat Muzium Anatomi di Universiti Kebangsan Malaysia...... emmm kenangan yg sungguh indah dan mennyeramkan...... yang indah tu biasalah gelak dan ketawa kitorang sepanjang lawatan dekat sane.......tp ape yang mengerikan adalah sewaktu berada didalam muzium............ untuk maklumat korang (bagi korang yg tak tahu) semua organ atau anatomi adelah merupakan organ yg betul2 dari angota manusia...ini bukan cobaan tp betul betul belaku.........kesumua organ yg berada disane diambil dari keseluruh hospital dimalaysia terutamanya Hospital Kuala Lumpur. dan kesemua organ2 yang diambil kebanyakannye dari warga asing macam orang negro yang merupakan mayat yang tidak di tuntut....so dari pada mayat dorang ni dibakar lebih baik mayat ini digunakan untuk kajian untuk para pelajar......betul tak.... kalau korang yg takpernah masuk muzium ni..mcm 2 ade....semua anggota ade dari hujung kaki sampailah ke hujung rambut...dari anggota yg tak sulit sampai lah ke anggota sulit........ pastu ade mayat yang telah diawet dan digantungkan .........ngeri siut........ ade juga anatomi janin sampailah ke bayi yang sudah cukup sifat yang telah diawetkan........ lepastu pekerja kat sane bawak kitorang ke bilik pemprosesan mayat...untuk diawet...... korang tahu, bilik tu luas sangat.....dan dekat situ tersusun hampir 4 meja yang tersusun mayat yang telah diawet yang telah ditutup dengan satu kain..... bila pekerja tu bukak je..... tibe2 je meremang bulu roma aku.....pastu bau bahan pengawet tu kuat sangat.....satu persatu kain dibuka dan lihat sendiri anggota bahan yang telah di belah2..... emmm takut2........ waktu kitorang berada di bilik tu , pelajar UKM sebenarnya ade peperiksaan .. tak tahu la subjek ape tp yang pasti berkaitan dengan anatomi dan pelajar yg ambik periksaan tu kene mengamati organ dan anggota mayat yg telah diawet tu......kalau aku la...elok2 nak jawap pekse, tiba2 dah pensan sbb kene pegang mayat tu...... sepanjang berada kat sane , aku heppy sangat dan ia membuatkan aku rasa macam pekerja CSI pulak dan membuatkan aku nak sambung pengajian aku selepas ni insyaallah....... so di sini azam ada gambar sepanjang berada di sane.....





  • malas la nak dengar dorang gosip.. baik aku posing maut.. baik punya.....
  • budak tengah tu tengah gosip ke..huhu..nak dengar jugak....
  • asal si erni ni angkat tangan pulak..haaa takut polis tangkap ke????


ni adela geng KAKI PAU @ KAKI BULI yang baru di UKM.. yg tengah tu tukang kutip duit.... heheh gurau jee


ni adelah poss yang terbaik aku..hahah nak jadi duta UKM boley..?


kenape orang suka ambik gambar saye....... sebab ni kan kamera saye.....sukati la saye nak tangkap gambar saye......haahhah

ape kene la dengan budak pompuan yg pakai baju kurung hijau....asik nak menyebuk je.....



ni awek yg aku jumpa kat muzium..nama dia JENNY..haahha sesuai tak.....i'm single.....


amboi heppynye bergambar....... kenapa aku takde???


apekah mereka fikirkan waktu gambar ni diambil...
  • ANIS- macam mane aku nak kurus ni........?
  • ZIRA- cantiknye burung tu.......
  • SYIKIN- haa cantik laaa..buruk ape ekk.....
  • AZAM- jangan ambik gambar saye plsss......
  • GG- bila si olei ni nak sampai...
  • NABILA @ NADIA - bila la jejaka idaman aku nak sampai.......
  • NABILA KECIK- bilalaa ABE nak meminang den ni.......copat laaa...
  • FANA- cantik tak saye.........


  • ANIS- ko kate badan aku besar...... ambik ko ..rasakan tumbukan Dragonball aku.....
  • ZIRA- takpe anis..aku tambah pawer lagi kat kau.......
  • AYIED- ampun ANIS...aku janji tak kate ko besar tp cuma tembam je...ok

kamilah pelajar yang bakal menghuni kampus UKM ini.....nantikan......



  • AZAM- amacam..ade tak rupa model majalah MASKULIN........baik punya.......
  • KEMBAR, HAZIRA & FANA- kamilah peserta MALAYSIA NEXT TOP MODEL....
  • PURA- kalau aku angkat kain ni sikit mesti nampak seksikan.......
  • AYU- i'm so beautiful right.........
  • SAHIDA- peace yoooo......
  • FAIZAH- aku nak posing maut...ok tak gaya mcm ni....

bila aku ade je mesti ZIRA nak menyampuk masuk gambar....aku tarik rambut kau..hhahah


sewaktu penerangan di muzium anatomi


ni adelah satu mayat yang diawat yang berumur belasan tahun........
menyeramkan ......


4 comments:

han_otai said...

macam mana procedure nk g lawatan ke muzium ny???

Anonymous said...

staf anatomi - boleh tolong inform tak dengan siapa awak dapat kebenaran mengeluarkan statement dan gambar2 yang terdapat dlm Muzium Anatomi? Tindakan awak adalah menyalahi undang2 dan hak cipta terpelihara UKM dan juga Jabatan Anatomi

Mohd Xainie said...

Tula pelik gak bila pic2 mcm tu keluar... ErM...

Mohd Xainie said...

Tula pelik gak bila pic2 mcm tu keluar... ErM...

Post a Comment